Handelsbetingelser

Aftalevilkår og oplysningspligt
Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse med oplysninger om din ordre. Du kan altid finde de gældende salgs- og leveringsbetingelser på denne side.

Priser
Alle priser er i danske kroner (DKK). Alle angivne priser er inklusive 25% moms, med mindre andet er angivet. Der tages forbehold for trykfejl og prisændringer.

Betaling
Du betaler med Betalingskort, PayPal eller ved bankoverførsel til det kontonummer, som er opgivet i din ordrebekræftelse. Vi afsender din bestilling, når vi har modtaget din indbetaling.
De kortoplysninger, som du indtaster ved køb af varer bliver sendt direkte til ePay i krypteret form, og ingen andre ser eller gemmer oplysningerne.
Vi hæver først beløbet fra din konto, når varen er afsendt fra Glas & Glimt. Vi vil aldrig kunne hæve et større beløb, end det du som kunde har godkendt ved købet.

Leveringstid
Leveringstiden er normalt maks. 10 hverdage. Er leveringstiden længere, vil du blive kontaktet af os. Bestillinger til udlandet vil ligeledes blive afsendt inden for 10 hverdage, med mindre andet fremgår af ordren/ordrebekræftelsen. Der tages forbehold for lokale udbringningsforhold, hvorfor der ikke kan garanteres en bestemt leveringstid ved udlandslevering.

Leveringsomkostninger
Din samlede bestilling tillægges et forsendelsesgebyr på DKK 45,- ved levering til nærmeste GLS-shop og DKK 65,- ved levering til privatadresser. Ved bestilling for mere end 600 kroner bortfalder forsendelsesgebyret. Alle forsendelser til Grønland, Færøerne og udlandet tillægges den faktiske portoudgift.

Returret
Ifølge dansk lovgivning har du ret til at returnere det købte inden 14 dage efter modtagelsen. Hvis du returnerer, skal varen/varerne være i væsentlig samme stand som ved modtagelsen og gerne ledsaget af en kopi af din faktura. Du kan fortryde et køb ved at afvise at modtage varen, ved at overdrage varen til postvæsenet eller ved at returnere varen på den angivne adresse.
Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med returneringen. Såfremt det returnerede opfylder kravene, vil du inden 14 dage modtage en anvisning af beløbet, der modsvarer varernes pris og evt. fragtomkostninger.

Reklamationsret
Du har i følge købeloven 2 års reklamationsret. Såfremt du skulle være uheldig at modtage en forkert vare i forhold til din bestilling eller en beskadiget vare, skal du reklamere inden 7 dage, efter du har modtaget pakken, hvis ikke andet er aftalt. Reklamationer for itugåede varer skal anmeldes senest 5 dage fra modtagelsen. Reklamationer kan meddeles på telefon 98392991 eller pr. e-mail: gitte@glasogglimt.dk. Du kan udnytte reklamationsretten ved at sende varen retur eller møde op på vores fysiske adresse og reklamere der. Vi forbeholder os ret til at afhjælpe en mangel/erstatte med en ubeskadiget vare frem for at betale købssummen tilbage.

Det med småt
Aftaler med Glas & Glimt indgås på dansk. Når du handler på glasogglimt.dk, gælder dansk rets almindelige købe- og aftaleretlige regler, herunder reglerne om forbrugerkøb. Som forbruger er du derfor beskyttet af den gældende lovgivning på området, dvs. primært Købeloven og Forbrugeraftaleloven.

Ansvarsfraskrivelse
Glas & Glimt kan ikke drages til ansvar for andet, end hvad der følger efter dansk lovgivning.

Håndtering af personoplysninger
Dine oplysninger om navn, adresse, telefonnummer osv. behandles fuldt fortroligt, og bruges til at ekspedere din bestilling. Lovgivningskrav til erhvervsdrivendes regnskaber indebærer, at vi er nødt til at opbevare dine personoplysninger i fem år. Personoplysninger transmitteres til Glas & Glimt i ikke-krypteret form. Vi videregiver naturligvis ikke dine personoplysninger til tredjemand. Ifølge Persondataloven har du mulighed for indsigt og indsigelse overfor de oplysninger, der vedrører dig.